NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. április 12.

iab - A mobil eszközökön történő reklámköltés már 9 milliárd forintot ért el Magyarországon 2015-ben

14%-os év/év növekedéssel a magyarországi digitális reklámköltés először haladta meg az 50 milliárdos szintet, amin a hazai és a globális szereplők közel fele-fele arányban osztoztak.

Az Egyesült Királyság 2015-ös reklámpiaci prognózisai azt jövendölték, hogy a digitális hirdetési költés meg fogja haladni a többi médiaszegmens együttes részesedését.

A szomszédos Ausztriában viszont 2014-ben az online szektor piaci részesedése még nem érte el a 17%-ot, és ezzel jóval az uralkodó print (46%) és a második tévé (25%) mögé szorult.

Európa második legnagyobb digitális piacán, Németországban a 2015-ös prognózis 28%-os részesedéssel a stabil második hely, de 2020-ig nem várható, hogy az online reklám letaszítja a printet a dobogó első helyéről. Az igen figyelemreméltó magyar eredmény arányaiban így Európa erős középmezőnyében helyezkedik el.

A grafikonokat szemfülesen böngészők, illetve a Magyar Reklámszövetség és az IAB Hungary adatait összevetők kiszúrhatják, hogy míg a lenti ábrán 56,17 milliárd forint szerepel, addig az MRSz-nél 54,1 milliárd látható az adattáblában. A különbség abból adódik, hogy az IAB Hungary Adex net számokat publikál, addig a Reklámszövetség net-net értékeket. A net-net költés a médiatulajdonosoknál jelentkező bevétel, a net költés pedig a hirdető által elköltött pénz. A kettő közötti különbség az ügynökségek által tervezett és vásárolt kampányokban az ügynökségek díja.

A négy mért szegmens közül mindegyik dinamikusan nőtt 2015-ben, a két legnagyobb terület, a display és a search szoros küzdelmet vívtak az első helyért.

A fentieken belül külön is vizsgált részterületek közül duplázódott a mobil eszközökön történő reklámköltés, ami már 9,3 milliárd forintot tett ki, 60%-kal, közel 2 milliárd forintra nőtt a videótartalmakhoz kötődő (display) hirdetések volumene, illetve meghétszereződött (0,58 mrd Ft) a programmatic költés.

A globális online szereplők (elsősorban a Google és a Facebook) mintegy tíz éve tartó dinamikus térhódítása továbbra is látványos. A tavalyi évben teljesen kiegyenlítődött a piac, a nagy nemzetközi szereplők súlya gyakorlatilag azonos volt a a hazai digitális médiáéval.




Forrás: iab