Az országos felmérésben megkérdezett gazdálkodók 41%-a rendszeresen tájékozódik a támogatásokkal kapcsolatos pályázati lehetőségekről. Ezt az információtípust (78%) azonban a rendszeres és gyakori információkeresések összesített sorrendjében megelőzik az agrárhírek (84%) és a mezőgazdasági termeléshez kapcsolódó szakcikkek (82%).
A rendszeres, illetve gyakori informálódás sorrendjében előbbieket követi a piaccal és árakkal kapcsolatos értesülések (74%) begyűjtése. Majd az általános gazdasági hírek (68%), továbbá más termelők gyakorlati tapasztalatai (65%) következnek.
Legkisebb gyakorisággal a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók helyét és időpontját (46%) keresik, amivel gyakorlatilag egy szinten van a jogi, adózási, számviteli és pénzügyi kérdések megválaszolása iránti igény felmerülése.
Arra a kérdésre, hogy a szakmai információkat jellemzően az interneten vagy inkább nyomtatott formában keresi, a gazdálkodók többsége (69%) azt válaszolta, hogy a kiadványokkal szemben a világhálót részesíti előnyben.
Elsősorban online csatornán keresztül tájékozódik a döntéshozók egyharmada (33%), további 36%-uk inkább a virtuális térből szerzi az információit. Ez talán nem is meglepő, tekintettel arra, hogy a leggyakrabban keresett információk, az éppen aktuális időjárás-előrejelzés közzététele és a hírek frissítése az online csatornákon a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Ettől függetlenül nem kell még temetnünk a nyomtatott kommunikációs eszközöket, mert egy hosszabb elemző írást, termelési tapasztalatot vagy komolyabb összefüggéseket feltáró szakcikket még sokan, sokáig fognak inkább papíron olvasni.
Miért? Mert annak más a fogása, más az illata és a kinyomtatott szöveg sokak számára még mindig hitelesebb. Így a nyomtatott és elektronikus formában elérhető információk együttélésére számíthatunk nemcsak rövid, hanem közép-, esetleg hosszú távon is.
Forrás: AgroStratéga