NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. május 30.

KSH - A kábeltévé-előfizetések 40 százaléka digitális, 20 százaléka IPTV 2015-ben

A kábeltelevízió-előfizetések száma – 2010 kivételével – 2002 óta fokozatosan emelkedik, 2014-ben 2,4%-kal növekedett az előző évhez képest. 2014 végén rekordmértékű, 2,4 millió előfizetés volt, amiből több mint 40% digitális és több mint 20% IPTV-előfizetés volt. 

Száz háztartásra átlagosan 58 darab előfizetés jutott. A piac bővülésében szerepet játszott a 2013-ban lezáruló digitális átállás, a földfelszíni analóg tévéműsor-szórást leállították.

2014-ben a kábeltelevízió-szolgáltatás piacán jelen lévő 183 vállalkozás 4,0%-kal több bevételt (81 milliárd forint) realizált az egy évvel korábbinál.

A kábeltelevíziós díjbevétel túlnyomó része a jelszolgáltatásból (előfizetési/jelszolgáltatási díjbevétel) származott. A nagyszámú szolgáltató ellenére a piac erősen koncentrált, 5 céghez tartozott az ügyfelek és a díjbevétel több mint háromnegyede. (Az elmúlt években a kábeltévé-előfizetést nyújtó cégek száma csökkent.)

A kábeltelevízió-szolgáltatók 69%-ánál a televízió mellett az internetszolgáltatás is elérhető volt, 51%-uk mindhárom (kábeltévé, internet, telefon) szolgáltatást, közel kétötödük pedig digitálisan nézhető adást is nyújtott. Részben e szolgáltatáscsomagoknak is köszönhetően emelkedik a VoIPhangcsatornák – és ezáltal a vezetékes telefonvonalak – száma.

Drágulnak a távközlési szolgáltatások A hírközlési szolgáltatások (telefon- és internethasználat) lakossági árai 2009 óta fokozatosan emelkednek, 2015-ben 0,5%-kal kerültek többe az előző évhez képest. Szintén folyamatosan drágul a tv-előfizetés, 2015-ben átlagosan 0,9%-kal.

Mindkét távközlési szolgáltatáscsoport esetében az árak növekedése meghaladta az átlagos fogyasztóiárváltozás mértékét (-0,1%).

Forrás: KSH