NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. május 27.

KSH - A mobilinternet az internetes előfizetések kétharmadát tette ki 2015-ben

Az internet-előfizetések számának több mint 10 éve tartó erőteljes növekedése 2015-ben folytatódott: az év végén 8,1 millió előfizetés volt, a megelőző évinél 11%-kal több. 2010-hez képest az előfizetések száma közel két és félszeresére emelkedett.

Az internet-előfizetések piaca egyre inkább telítődik, ennek eredményeként a növekedés fokozatosan veszít dinamikájából. 2015 végén száz lakosra 83 darab internet-előfizetés jutott, szemben a 2010. évi 33-mal. 2015 végén az előfizetések 81%-a egyéni, 19%-a üzleti volt. Ez az egy évvel korábbihoz képest 1 százalékpontos eltolódást jelent az egyéni előfizetők irányába.

A bővülés hajtómotorja a mobilinternet volt: 2014-hez képest 14%-kal, 2010-hez mérten több mint négyszeresére nőtt a mobilnet-előfizetések száma (5,4 millió darab), 2015 végén már több mint kétharmadát jelentette az összes előfizetésnek.

A széles sávú mobilinternet terjedését a hálózatok technológiai színvonalának emelkedése is segíti. A széles sávú, helyhez kötött kábeltévés és xDSL internetre (kábeltévé és xDSL) történő előfizetések száma – a mobilinterneténél kisebb mértékben – 4,1%-kal emelkedett.

Az internet-szolgáltatói piac koncentrációja magas, 2015 végén az előfizetések 96%-a 10 céghez tartozott. (Körülbelül 400 cég foglalkozott internetszolgáltatással.)

Az internet-hozzáférési szolgáltatások révén befolyó nettó árbevétel (182 milliárd forint) 7,1%-os növekedése ugyanakkor kevésbé követte az előfizetésekét, ennek hátterében változatlanul a folyamatos akciókkal és a díjak mérséklődésével jellemezhető éles verseny áll.

Az internet-szolgáltatásokból származó árbevétel 39%-a realizálódott mobilinternetes előfizetésekből, az összeg nagysága 9,9%-kal több az egy évvel korábbinál.



Forrás: KSH