NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. június 30.

EU - Új intézkedéscsomag az európai e-kereskedelem ösztönzésére, 2016. május

Az Európai Bizottság javaslatokat terjesztett elő az elektronikus kereskedelem ösztönzésére, az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozó szabályok felülvizsgálatára és az online platformokra vonatkozó új megközelítésre.

Az Európai Bizottság május 25-én intézkedéscsomagot terjesztett elő, mely EU-szerte hozzájárul ahhoz, hogy a fogyasztók könnyebben és nagyobb bizalommal vásároljanak online, és a kereskedők is egyszerűbben értékesítsenek árukat vagy szolgáltatásokat az interneten. A digitális egységes piacra és az egységes piacra vonatkozó stratégiái keretében az Európai Bizottság egy három fő irányvonal köré felépített tervet nyújtott be az elektronikus kereskedelem ösztönzésére. A terv a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépésen, a tagállamok közötti költségkímélőbb és hatékonyabb csomagküldésen, valamint a vásárlói bizalomnak a nagyobb fokú védelem biztosításával és a szabályok jobb érvényre juttatásával történő növelésén alapul.

Az erre vonatkozó teljes sajtóközlemény itt olvasható.

Az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozó uniós szabályok felülvizsgálatára is tett javaslatot a Bizottság: május 25-én előterjesztette a közel 30 éve megalkotott, audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv frissített változatát. Manapság az emberek nemcsak tévécsatornákon, hanem egyre gyakrabban online szolgáltatókon keresztül tekintenek meg videotartalmakat. 

Ez az oka annak, hogy a Bizottság – különösen a gyermekek védelmét szem előtt tartva – nagyobb egyensúlyt kíván teremteni a hagyományos műsorszolgáltatókra, az online videotéka-szolgáltatókra és a videomegosztó portálokra vonatkozó szabályok között. Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló felülvizsgált irányelv ezen kívül támogatja Európa kulturális sokszínűségét, garantálja az audiovizuális szabályozó szervek függetlenségét és nagyobb rugalmasságot biztosít a műsorszolgáltatóknak a reklámok tekintetében.

A javaslat új megközelítést tartalmaz az online platformokra (online piacterek, keresőmotorok, fizetési rendszerek, közösségi média, video- és tartalommegosztó oldalak) vonatkozóan is. A Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az internetes platformok sokfélesége miatt nem lehet egyen megoldást alkalmazni, mert az nem biztosítaná, hogy a szabályok betöltsék céljukat, és a fogyasztók élhessenek a piac nyújtotta lehetőségekkel. 

Ennek szellemében a Bizottság a távközléstől kezdve a szerzői jogokig egyesével meg fogja vizsgálni azokat a szabályozási területeket, ahol a konkrét problémák kezelésével valamennyi piaci szereplő számára tartós megoldásokat lehet találni.

Az audiovizuális szolgáltatásokra és online platformokra vonatkozó teljes sajtóközlemény itt olvasható.

Forrás: Európai Bizottság