NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. június 17.

KSH - A mobiltelefon-előfizetések száma 58 ezerrel csökkent, 2016. június

2016. I. negyedév végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,7 millió volt, egy év alatt 58 ezerrel (0,5%-kal) csökkent. Ennek oka, hogy a feltöltőkártyás (pre-paid) előfizetések számának csökkenése meghaladta a havidíjas (post-paid) előfizetések számának emelkedését. 

A teljes állományon belül a havidíjas előfizetések száma a negyedév végén közel 6,9 millió volt, ami 4,8%-kal több, mint 2015 azonos időszakában. Ezzel szemben a feltöltőkártyás előfizetések száma 7,1%-kal, aránya pedig 41,4%-ra csökkent.

A havidíjas előfizetések folyamatos növekedése főként annak köszönhető, hogy az új ügyfelek mellett egy adott szolgáltatónál lévő feltöltőkártyás ügyfelek egy része is átvált szerződéses csomagra. A post-paid típusú szolgáltatások percdíjai sok esetben alacsonyabbak, és adatforgalmat is biztosítanak a felhasználók számára.

A kombinált szolgáltatáscsomagok és a havidíjas előfizetések elterjedésével a mobil-adatelőfizetések száma is folyamatosan emelkedik. Ennek eredményeként az adatforgalom (15,9 ezer terabyte) 2015 I. negyedévéhez képest 31%-kal nőtt. A 4G-s technológia elterjedését jelzi, hogy az összes adatforgalom 52%-a már 4G/LTE-rendszeren keresztül zajlott. Az adatforgalom folyamatos növekedése a hálózati infrastruktúra fejlődésének és az internetképes hordozható technológiai eszközök elterjedésének az eredménye.

A korábbi negyedévek csökkenéseit követően a küldött SMS-ek száma 2016 I. negyedévében 2,0, az MMS-eké 2,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

2016. január–március hónapokban a mobilhálózatból közel 1,9 milliárd darab hívást kezdeményeztek, 2,5%-kal kevesebbet az egy évvel korábbihoz képest, ezzel szemben a mobiltelefonálással töltött összes idő (5,2 milliárd perc) 4,1%-kal bővült. A legnagyobb részarányt (58%) képviselő, saját hálózatba irányuló hívások időtartama 0,5%-kal emelkedett, míg a legnagyobb mértékben, 31%-kal a nemzetközi hívások percideje nőtt.

Az egy mobil-előfizetésre jutó beszélgetések száma (161 darab) kismértékben csökkent az előző év I. negyedévihez képest. Egy előfizetésre átlagosan 445 percnyi beszélgetés jutott, ez naponta átlagosan 4,9 perc telefonálásnak felelt meg.

A vezetékes fővonalak száma 2016. I. negyedév végén 3,1 millió darab volt, 1,7%-kal több az előző év azonos időszakinál. Az ISDN-vonalak száma (333 ezer darab) 7,7%-kal csökkent egy év alatt. A VoIP-hangcsatorna (kábeltelevíziós, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás) vezetékes vonalszámon belüli részaránya 54% volt, amely 4,2 százalékponttal múlta felül az előző év azonos időszakit. A száz lakosra jutó vezetékes fővonalak száma 32 darab volt. A bekapcsolt vezetékes fővonalak 82%-a egyéni, 17%-a üzleti, alig több mint 1,0%-a pedig nyilvános és egyéb fővonal volt.

A vezetékes hálózatból indított hívások száma 15, időtartama pedig 5,9%-kal csökkent 2015 I. negyedévéhez képest. Ezen belül viszont a VoIP-hangcsatorna részaránya 5,4 százalékponttal, 44%-ra nőtt.

A vezetékes hívások 74%-át egyéni fővonalról, 25%-át üzleti előfizetők indították. A vezetékes telefonálással töltött percidő 88%-a egyéni, 11%-a üzleti hívás volt. Az egyéni előfizetők által indított hívások átlagos ideje (5,6 perc) 3,5 perccel haladta meg az üzleti fővonalról kezdeményezettekét (2,1 perc).

A gyakran díjmentes hálózaton belüli beszélgetést és jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó csomagok elterjedése következtében az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgettek vezetékes telefonról (4,7 perc), mint mobiltelefonról (2,8 perc). 2016. január–március hónapokban
az egy vonalra jutó beszélgetések száma (internethívások nélkül) 77 darab volt, 16-tal kevesebb, mint egy évvel korábban. A telefonbeszélgetésre fordított idő közel 18%-át tették ki a vezetékes telefonról indított hívások.

2016. I. negyedévben – az előzetes adatok alapján – a megfigyelt távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységéből származó nettó árbevétele (209,3 milliárd forint) folyó áron 0,5%-kal magasabb volt az előző év azonos időszakinál (208,1 milliárd forint).

A mobiltávközlési szolgáltatásból származó árbevétel az előző évhez képest 1,7%-kal emelkedett, amely az új piaci szereplők megjelenésével függ össze.





Forrás: KSH