NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. július 13.

Ipsos - A KKV-k 54 százalékánál már használnak felhőmegoldásokat Magyarországon, 2016. június

Sokkal derűlátóbbak saját kilátásaik kapcsán azok a kis- és középvállalkozások, amelyek kihasználják a technológia adta előnyöket, illetve megfelelő adatelemző képességekkel rendelkeznek – hangzott el a Microsoft mai kerekasztal-beszélgetésén. A jövő szempontjából biztató, hogy az Ipsos MORI felmérése alapján a kkv-k 54 százalékánál már használnak felhőmegoldásokat Magyarországon.

Sikeresebbnek ítélik működésüket, és derűlátóbbak azok a hazai kis- és középvállalkozások, amelyek kihasználják a felhőtechnológia nyújtotta lehetőségeket, és kellő figyelmet fordítanak az IT-rendszereik működésére – hangzott el azon a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet a Microsoft Magyarország szervezett a kkv-k IT-használati szokásairól szóló felmérése kapcsán.

A felmérés szerint azoknak a kisvállalatoknak, amelyek már komoly lépéseket tettek a digitalizáció útján, 67 százaléka látja úgy, hogy növekedtek az eladásai, míg a főként papír alapon dolgozó cégeknél ez az arány 54 százalék. Az IT-eszközöket intenzíven használó cégek 76 százaléka emellett úgy látja, hogy növekedtek az innovációs készségei, míg a többnyire papír alapon dolgozó cégeknél csak 58 százalék ez az arány.

Figyelemre méltó megállapítása emellett a kutatásnak, hogy a digitális átállást már végrehajtott hazai kisvállalkozások 43 százaléka készül új termék vagy szolgáltatás bevezetésére, miközben ez az arány a zömmel hagyományos eszközökkel dolgozó cégeknél csak 22 százalékos.

A hazai kis- és középvállalkozások alkalmazottai emellett egyértelműen úgy látják, hogy a technológiai eszközök használata hozzájárul a jobb ügyfélkapcsolatok kialakításához: 71 százalékuk nyilatkozott így, miközben további 66 százalékuk úgy vélekedett, hogy a technológia hozzájárul az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz, és a sikeres ügyfélmegtartáshoz is.

A Microsoft felmérése alapján a hazai kkv-k vezetői szintén nagyon bíznak az IT-eszközök sikert ösztönző erejében: 94 százalékuk például úgy látja, hogy a fejlett technológia alkalmazása révén jobb kapcsolatot alakíthatnak ki meglévő ügyfeleikkel, további 87 százalékuk pedig egyetért azzal az állítással is, hogy a technológia révén új üzleti kapcsolatokhoz is hozzá tudja segíteni vállalkozását.

A kutatás szerint a valamilyen technológiai eszközt használó magyar kisvállalatok 57 százaléka támogatja a saját eszközök irodai használatát (Bring Your Own Device, BYOD), ami látványos előrelépést jelent a 2014-es, 38 százalékos arányhoz viszonyítva. Érdekes, hogy ez a hozzáállás a mikrovállalkozások körében az átlagnál is elterjedtebb, náluk 67 százalékos az arány, szemben a középvállalkozások 51 százalékával.

A felhőalapú szolgáltatások is egyre népszerűbbek a hazai kkv-k körében: az adatokkal dolgozó cégek több mint fele – 54 százaléka – használja ezeket működése során, ami látványos emelkedést jelent a 2014-ben mért 40 százalékhoz képest.

„A felhőtechnológia ma ugyanazt a mobilitást, ugyanazt a számítástechnikai kapacitást, ezzel gyakorlatilag ugyanazt a hatékonyságot biztosítja a kicsik számára, mint amivel akárcsak néhány évvel ezelőtt is csak a nagyvállalatok rendelkeztek” – mondta Vass Gábor, a Microsoft vállalati és partnerkapcsolati üzletág igazgatója. Ez – tette hozzá – kiegyenlíti a piaci versenyt és rendkívüli növekedési lehetőséget kínál a kkv-k számára. Ehhez érdemes hozzátenni azt is, hogy a kkv-k sokkal gyorsabban képesek bevezetni az új technológiát és átalakítani a munkafolyamataikat, mint a náluk nehézkesebb nagyvállalatok.

Papp Gábor, a jegymester.hu ügyvezetője, a kerekasztal-beszélgetés résztvevője szerint a társaság életében komoly változásokat hozott az Office 365 bevezetése: a belső folyamatok áttekinthetőbbé, egyszerűbbé váltak, a rendszer hatékonyabbá vált, és ami a leglényegesebb, a vállalkozás az eddiginél is gyorsabban és színvonalasabban tudja kiszolgálni az ügyféligényeket.

A beszélgetés során kiderült, hogy 10-ből 9 üzleti döntéshozó szerint a vállalkozásuk produktivitásának növelése tekintetében az információk védettsége rendkívül fontos. A Microsoft felhőmegoldásai több szempontból is megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak, hiszen a felhasználók adatait a vállalat szigorú biztonsági előírások alapján, áttekinthetően és minden jogi előírásnak megfelelően tárolja.

Forrás: Microsoft