NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. július 15.

Samsung - Az internetezők 21 százalékát összezavarják az új technológiai kifejezések, 2016. június

A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők jobban élvezik azok előnyeit. 

Ebben jobbak vagyunk az európai átlagnál: a magyarok rákattannak az új kütyükre

A Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló friss kutatásból kiderül, hogy a magyarok jóval nyitottabbak a technológia újdonságok iránt, mint az európai átlag: 58 százalékuk nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával.

A kinézett új készülékkel szemben mindemellett sokkal nagyobb elvárásaink is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása.

A magyarok információ éhsége a témában szintén jócskán meghaladja az európai átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával.

A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg itthon a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy köztudatban forgó minden technológiai kifejezést érti, míg európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.

Arról viszont az európai átlaghoz nagyon hasonlóan gondolkozunk, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag.

A férfiak inkább követik a technológiai trendeket, egy darabig…

A Samsung kutatása kitért arra is, hogy a férfiak és nők, valamint a különböző korcsoportok mennyire érzik úgy, hogy a technológiai fejlődés elszaladt mellettük, vagy mennyire félnek attól, hogy nem tudják majd követni az újabb és újabb funkciók, kifejezések és eszközök rohamléptékű megjelenését és terjedését. Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa.

Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16 és 54 éves kor között. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést, mint férfi. 55 év felett azonban érdekes módon fordul a kocka, és – ha nem is ekkora arányban, de – több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be.

Amikor arról kérdezték a kutatásban résztvevőket, hogy a technológiai fejlődés segítséget jelent-e számukra az élet minden területén, ugyancsak érdekes eredmény született. Bármelyik korosztályt vizsgáljuk is, a nők minden esetben nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3%-a, nők 20 %-a), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.


 Forrás: Samsung