NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. augusztus 8.

Gemius - A Blog.hu és az Origo.hu a két leglátogatottabb magyar portál, 2016. augusztus

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét.  

Magyarországon 2016 júniusában 5 440 669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat.

Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben, 4 932 873 fő szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel, vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.

Budapesten 1 123 327 internetező él, ami az internetezők 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.

Mind mobilon, mind tableten nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8% illetve 32,7%) a PC-n internetezőkhez képest.

1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.

Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).

Nézzük meg részletesen, mi jellemző a hazai internetfelhasználókra:
Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb digitális tartalmak (oldalak és streamek):

PC (szoftverpanelen és mérőkód alapján mért adatok):


Rangsor

Webhely

Látogatók száma
1
google.hu
4 879 045
2
facebook.com
4 379 123
3
youtube.com
4 224 443
4
blog.hu
2 216 682
5
origo.hu
1 995 335
6
blogspot.com
1 907 061
7
telekom.hu
1 856 949
8
index.hu
1 726 964
9
jofogas.hu
1 721 592
10
gyakorikerdesek.hu
1 647 858

Mobil (csak mérőkód alapján mért adatok)


Rangsor

Webhely

Látogatók száma
1
blog.hu
1 302 742
2
origo.hu
1 091 558
3
index.hu
1 037 534
4
jofogas.hu
943 320
5
24.hu
913 414
6
nlcafe.hu
911 547
7
blikk.hu
865 174
8
nemzetisport.hu
840 919
9
hvg.hu
797 156
10
femina.hu
651 043

Tablet (csak mérőkód alapján mért adatok)


Rangsor

Webhely

Látogatók száma
1
blog.hu
229 126
2
index.hu
182 547
3
origo.hu
168 600
4
nlcafe.hu
143 922
5
jofogas.hu
138 005
6
24.hu
135 717
7
blikk.hu
128 615
8
hvg.hu
116 851
9
indavideo.hu
111 405
10
stream_index.hu
107 679



Forrás: Gemius