NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. szeptember 30.

KSH - A triple-pay előfizetések száma 14 százalékkal emelkedett, 2016. szeptember

A televíziószolgáltatás előfizetéseinek száma 2016. II. negyedév végén meghaladta a 3,2 milliót, amely 3,1%-kal volt több a 2015. II. negyedévihez képest. 

A vizsgált időszakban a televízió-előfizetések 30%-a analóg, 70%-a digitális volt. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,6 százalékpontos eltolódást jelentett a digitális előfizetések irányába.

2016 II. negyedévében az előfizetői csomagok közel háromnegyede, 2,4 millió vezetékes jelátviteli hálózaton keresztül jutott el a szolgáltatást igénybevevőkhöz, amely 2,8%-os növekedés 2015 azonos időszakához képest. Ezen belül a kábeltévéhálózat aránya (HFC) 85, míg az IPTV átvitelére alkalmas hálózaté 15% volt.

2016 II. negyedév végén a sugárzott jelátviteli technológiát használó előfizetések száma 810 ezer volt, amely 4,0%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A televíziószolgáltatás előfizetéseinek közel fele (1,6 millió) a triple-play – azaz a tévészolgáltatást, a vezetékes hangszolgáltatást és az internetszolgáltatást egyaránt tartalmazó – előfizetés volt, számuk 14%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

2016 június végén az előfizetői csomagok között jelentős, 31%-os részarányú ún. single-play – csak tévészolgáltatásra történő – előfizetések száma (987 ezer) 7,0%-kal csökkent a 2015. június végihez viszonyítva.

Az összes előfizetések egyötödét képviselő ún. dual-play előfizetések (tévészolgáltatás és vezetékes hangszolgáltatás vagy tévé- és internetszolgáltatás együtt) száma 2,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Forrás: KSH