NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2020. január 15.

GfK - A webshopokkal szemben a három legfontosabb elvárás 2019-ben

Az e-kereskedelemben a legfontosabb változás, hogy a rendszeresen online vásárlók aránya bár nem változott 2019-ben. Ők gyakrabban és nagyobb értékben szerzik be termékeiket digitális csatornákon. 

A rendszeres vásárlók aránya nem nőtt 
  • A vásárlások gyakoribbá váltak (3,4 alkalom havonta – 2018-ban ez a szám 3,3 alkalom volt)
  • Magasabb az átlagos költés is (30.800 Ft/hó – ez az összeg 2018-ban 22.100 Ft volt) 
  • 32 százalék havonta vásárol az interneten és online is fizet a vásárlásaiért. Jellemző típusa a 15-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, dolgozó, magas jövedelmű, budapesti internetező.
Az online vásárlás jellemzően a sok terméket bemutató online áruházakban történik, és kevéssé a gyártói márkák illetve kereskedők saját weboldalán.
  • A 2018-ban mért 72 százalékról 78 százalékra emelkedett azok aránya, akik sokféle gyártó, szolgáltató termékét is forgalmazó online áruházban vásároltak.
A vásárlók az online csatornákat leginkább akkor részesítik előnyben, ha a kedvező ár és a széles választék a fő szempont.
  • Fontos hajtóereje az online vásárlásnak, hogy a vásárlók úgy érzik, ezen a csatornán a legújabb terméket tudják megvenni, és jobban el tudják kerülni, hogy számukra fölösleges dolgokat vásároljanak.
  • Online vásárláskor kevésbé márkahűek a vásárlók 
  • Fontos, hogy a nap bármely szakában tudjanak vásárolni. 
Webshopokkal szemben az igények - a három legfontosabb elvárás:
  • Rendszeres akciók, 
  • Részletes és minőségi termékleírás, képek 
  • Ingyenes visszaküldési lehetőség. 



Forrás: GfK