A rendszeres vásárlók aránya nem nőtt
- A vásárlások gyakoribbá váltak (3,4 alkalom havonta – 2018-ban ez a szám 3,3 alkalom volt)
- Magasabb az átlagos költés is (30.800 Ft/hó – ez az összeg 2018-ban 22.100 Ft volt)
- 32 százalék havonta vásárol az interneten és online is fizet a vásárlásaiért. Jellemző típusa a 15-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, dolgozó, magas jövedelmű, budapesti internetező.
- A 2018-ban mért 72 százalékról 78 százalékra emelkedett azok aránya, akik sokféle gyártó, szolgáltató termékét is forgalmazó online áruházban vásároltak.
- Fontos hajtóereje az online vásárlásnak, hogy a vásárlók úgy érzik, ezen a csatornán a legújabb terméket tudják megvenni, és jobban el tudják kerülni, hogy számukra fölösleges dolgokat vásároljanak.
- Online vásárláskor kevésbé márkahűek a vásárlók
- Fontos, hogy a nap bármely szakában tudjanak vásárolni.
- Rendszeres akciók,
- Részletes és minőségi termékleírás, képek
- Ingyenes visszaküldési lehetőség.
Forrás: GfK